شکلاته مارکت

طرز تهیه چای کرک با پودر آماده

طرز تهیه چای کرک با پودر آماده

چای یکی از نوشیدنی‌های پرطرفدار برای ما ایرانیان است که تحت هر شرایطی آن را تهیه کرده و نوش جان می‌کنیم. چه تنها باشیم و چه در جمع دوستان و خانواده، چه از سر کار برگشته باشیم یا صبح‌ها بعد از بیدار شدن از خواب شبانه، دوست داریم که حتماً یک فنجان چای نوش جان کنیم. در مراسم‌های مهم مانند خواستگاری و ازدواج و مهمانی‌های کوچک و بزرگ حتماً از چای استفاده می‌کنیم. این موضوع نشان می‌دهد که این نوشیدنی در میان تمام نوشیدنی‌ها و دمنوش‌ها از گذشته بین ایرانیان محبوب و پراستفاده بوده است. در این بین یکی از انواع چای‌ها، چای کرک است که طرفداران خود را دارد.

 

 چای کرک چیست؟

شاید در نگاه اول طرز تهیه چای کرک به نظر شما سخت باشد. البته در حال حاضر پودرهای آماده این چای در بازار موجود است که سبب شده‌اند شما نصف راه را رفته باشید. اما پیش از آن باید کمی در مورد این چای بیشتر به شما توضیح دهیم. چای کرک طبعی گرم و طعمی شیرین دارد و شما بدون شک عاشق آن خواهید شد. این نوشیدنی بسیار خوش طعم از ترکیب شدن ادویه‌جاتی مانند زنجبیل، هل، زعفران و دارچین تهیه می‌شود. سوغاتی هند محسوب می‌شود و اولین بار از این کشور به ایران وارد شد.

در عین حال بد نیست بدانید که چای کرک از نوشیدنی‌های بسیار پرطرفدار و البته مهم میان ساکنان جنوب ایران خصوصاً بلوچ‌ها است به طور معمول چای کرک را برای وعده عصرانه در کنار شیرینی‌جات و خرما سرو می‌کنند. ضمن اینکه یکی از نوشیدنی‌های محبوب در زمان افطار و البته روزهای سرد زمستان هم است. توصیه می‌کنیم که در روزهای برفی حتماً نوش جان کردن این چای را امتحان کنید.

برای خرید چای در انواع مختلف کلیک کنید.

 

خواص بی‌نظیر چای کرک

 

طرز تهیه چای کرک با پودر آماده

 

حالا که قرار است در کنار هم طرز تهیه چای کرک با پودر آماده را امتحان کنیم، پیش از آن اجازه دهید کمی از خواص این چای هم صحبت کرده و بیشتر شما را به نوش جان کردن آن ترغیب کنیم. همانطور که گفتیم چای کرک به واسطه ترکیباتی که دارد، طبع گرمی داشته و البته مملو از آنتی اکسیدان فراوان است. به همین دلیل سیستم ایمنی شما را تقویت کرده و در روزهای سرد فصل‌های پاییز و زمستان یک سپر دفاعی محکم در مقابل سرماخوردگی محسوب می‌شود.

 

همچنین بخوانید: خواص چای به چیست؟

 

زنجبیل موجود در این چای هضم غذای شما را سریعتر کرده و فرایند گوارش را برای شما ساده‌تر خواهد کرد. ضمن اینکه از بروز رفلاکس معده هم جلوگیری می‌کند. اگر بعد از خوردن غذا دچار معده درد می‌شوید، با چای کرک می‌توانید این درد را مرتفع کنید. ترکیبات چای کرک از آن یک نوشیدنی بسیار قوی ساخته است که انرژی شما را به شدت افزایش می‌دهد. بر همین اساس اگر قبل از کوهنوردی، ورزش کردن، دویدن و تمرین کردن آن را نوش جان کنید، یک جایگزین بسیار عالی برای چای محسوب می‌شود.

·      چای کرک برای لاغری

 

طرز تهیه چای کرک با پودر آماده

 

شاید برای شما باور کردنی نباشد اما چای کرک از نوشیدنی‌هایی است که می‌تواند باعث لاغری شود. این چای کمک می‌کند که شما کمتر احساس گرسنگی کنید و با ایجاد احساس سیری بیشتر، از مصرف بیش از اندازه‌ی غذا جلوگیری خواهد کرد. پس اگر در دسته افرادی هستید که چربی زیادی دارند، برای کم کردن میزان چربی بدن خود بهتر است که چای کرک را در رژیم غذایی‌تان قرار دهید. این چای طعم تند و بسیار معطری دارد و حتی به تقویت سلامت قلب هم کمک می‌کند. در کنار آن به هضم بهتر و راحت‌تر غذا نیز کمک کرده و باعث کاهش وزن شما می‌شود.

البته چای کرک‌های معمولی قند بالایی دارند، اما شما با کم کردن یا حذف کردن میزان قند می‌توانید ضمن بهبود بخشیدن به فرایند و پروسه گوارش خود، بدنی سالم هم داشته باشید. در چای کرک زنجبیل و هل با خواص ضد باکتریایی از بروز ناراحتی‌های گوارشی شما جلوگیری خواهند کرد. ترکیبات دارچین و زنجبیل در طرز تهیه چای کرک آماده هم کمک می‌کنند تا سطح قند خون شما کاهش پیدا کند. همچنین این چای را بدلیل وجود میخک و زنجبیل، یک ضد التهاب قوی هم می‌دانند. در ادامه جالب است بدانید که میخک موجود در این چای قند خون شما را پایین آورده و از تشکیل شدن پلاک‌هایی که باعث بروز بیماری‌های قلبی عروقی خواهند شد هم جلوگیری می‌کند.

 

طرز تهیه چای کرک با پودر آماده

 

طرز تهیه چای کرک با پودر آماده

 

برای طرز تهیه چای کرک فوری شما به راحتی می‌توانید با تهیه کردن پودر فوری چای کرک، این نوشیدنی را آماده کنید. این پودر در بازار موجود است و تهیه کردن آن زحمتی ندارد. البته فراموش نکنید که تهیه کردن چای کرک در منزل هم امکان‌پذیر است. تهیه خانگی محصولات موجب می‌شود که شما بدنی سالم و اندامی متناسب را با نوشیدنی سالم چای کرک داشته باشید. اگر می‌خواهید این چای سالم‌تر و ارگانیک‌تر باشد بهتر است که میزان مصرف شکر را در آن کم کرده و شکر قهوه‌ای را جایگزین شکر سفید کنید. ضمن اینکه پودرهای این نوشیدنی هم شکر دارند. اما میزان شکر آن‌ها زیاد نبوده و سلامتی ما را به خطر نمی‌اندازد.

طرز تهیه چای کرک آماده و فوری اصلا سخت نخواهد بود. ابتدا به میزان دلخواه اجازه دهید که آب به جوش آید. بعد از آن در ازای هر یک فنجان، باید ۳ قاشق غذاخوری از پودر فوری چای کرک را در ظرف خود ریخته و در نهایت آب جوش را به آن اضافه کنید. وقتی پودر چای کرک آماده شما در آب حل شد، حالا زمان سرو آن رسیده است. دقت کنید برای حل کردن پودر چای کرک، آن را به خوبی هم بزنید تا از بروز گلوله گلوله شدن پودر چای کرک جلوگیری شود. در حالت کلی این چای را با شکلات، بیسکویت، خرما یا کوکی نوش جان می‌کنند. ضمن اینکه چای کرک معمولا داغ سرو می‌شود.

 

همچنین بخوانید: بهترین زمان برای مصرف چای سبز برای لاغری

 

چای کرک، یک چای برای تمام لحظه‌ها

میزان کالری چای کرک بسیار پایین است. ضمن اینکه این چای حاوی کربوهیدرات، پتاسیم و قند هم خواهد بود. طبع گرمی دارد و در روزهای سرد سال در دسته نوشیدن‌های بسیار محبوب قرار می‌گیرد. البته طرز تهیه چای کرک با پودر آماده بقدری راحت است که می‌توانید این چای را در هر موقعیتی با خود به همراه داشته باشید. اما شما می‌توانید این چای را خودتان هم در منزل تهیه کنید. در هر حال اگر تصمیم گرفتید از پودرهای آماده چای کرک استفاده کنید، بد نیست به سایت فروشگاهی و آنلاین شکلاته هم سر بزنید و پودر چای کرک آماده خود را از این سایت فروشگاهی معتبر تهیه کنید. در این سایت تنوع محصولات و قیمت‌ها سبب شده است که شما خریدی به صرفه و سریع را تجربه کنید.

 

سوالات متداول

  1. چگونه می‌توان چای کرک را با استفاده از پودر آماده تهیه کرد؟

فقط کافی است که پودر آماده آن را از بازار تهیه کنید. سپس بعد از به جوش آمدن آب، به ازای هر فنجان پودر آماده چای کرک را با آب به خوبی مخلوط کنید. دقت کنید که چای را یکنواخت و سریع هم بزنید تا چای کرک شما گلوله گلوله نشود.

۲. چقدر پودر آماده باید برای تهیه یک فنجان چای کرک استفاده کرد؟

به ازای هر فنجان چای، 3 قاشق غذاخوری پودر چای کرک کافی است.

۳. آیا مصرف بیش از حد چای کرک ممکن است عوارض جانبی داشته باشد؟

خیر. اما اگر به ادویه‌جاتی مانند زنجبیل، هل و دارچین حساسیت دارید از چای کرک و چای ماسالا دوری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید