شکلاته مارکت

چای دشمن پروستات

چای دشمن پروستات

واقعیت این است که پزشکان برای درمان پروستات، عمل جراحی را توصیه می‌کنند. ولی ما بر این باوریم که می‌توان بدون جراحی کردن هم این مشکل را برطرف کرد و صرفاً با رعایت یک رژیم غذایی درست، از بروز این مشکل پیشگیری کرد. در این راستا یکی از مهم‌ترین نوشیدنی‌هایی که در پیشگیری از بروز سرطان پروستات کاربردی بوده و امتحان خود را پس داده، چای است. خصوصاً چای سبز که با آنتی اکسیدان‌های معروف و کاربردی که دارد، می‌تواند حتی از روند بیماری سرطان پروستات هم جلوگیری کند و امروزه به عنوان چای دشمن پروستات معروف شده است.

 

چای، دشمن سرسخت بیماری پروستات

چای خصوصاً چای سبز آنتی اکسیدانی به نام “اپیگالو کاتچین گالات” دارد که از بدو ورودش به بدن شما، مبارزه خود با سرطان پروستات را آغاز می‌کند. این آنتی اکسیدان با هدف جلوگیری کردن از رشد سلول‌ها، به کمک بدن شما آمده تا سرطان پروستات را شکست بدهید. همچنین این آنتی اکسیدان، ضد التهاب و ضد حساسیت نیز است. تحقیقات نشان داده است که اگر آقایان در طول روز 3 لیوان تا ۵ لیوان چای سبز نوش جان کنند، خطر مبتلا شدن خود به این سرطان را به شدت کاهش خواهند داد.

عملکرد چای سبز اینگونه است که هورمون آندوژن را در بدن ما متوقف می‌کند و به روشی غیر هورمونی، پروسه درمان را در بدن ما آغاز خواهد کرد. ماده دیگری که در چای سبز وجود دارد “کوئرستین” است که ماده‌ای زرد رنگ بوده و ترکیب آن با “اپیگالو کاتچین گالات” خاصیت درمانی چای سبز را دو برابر می‌کند. به همین دلیل است که این چای، با قدرت هرچه تمام‌تر با بیماری پروستات مقابله خواهد کرد.

 

همچنین بخوانید: خواص چای به چیست؟

 

مشکل بزرگ شدن پروستات و بهترین راه‌ درمان

 

چای دشمن پروستات

 

در دنیای نوین امروز برای هر بیماری و مشکلی که در بدن ما وجود داشته باشد، یک راه حل موثر هم ارائه شده است. هرچه علم پیشرفت می‌کند و به دستاوردهای بیشتری می‌رسد، راه‌های گوناگون و جدیدی را برای درمان بیماری‌ها ارائه می‌کند. مشکلات قلبی و عروقی، سرطان‌ها، دیابت، مشکلات کبدی و غیره در دسته مزمن‌ترین و خطرناک‌ترین بیماری‌ها هستند که سالانه جان افراد زیادی را به خطر می‌اندازند.

در این بین شاید انواع سرطان‌ها نسبت به سایر همتایان خود در سکوت بیشتری فعالیت خود را آغاز کرده و برای جسم و جان ما یک خطر جدی محسوب می‌شوند. مواردی مانند سرطان سینه، پروستات، کبد، روده و دیگر سرطان‌ها که البته راه‌های درمان آن‌ها هم تا حدودی کشف شده است. ولی واقعیت این است که همیشه پیشگیری بهتر از درمان خواهد بود.

 

همچنین بخوانید: بهترین زمان مصرف چای سبز برای لاغری

 

شرح بیماری سرطان پروستات

وقتی سلول‌های خوش خیم پروستات افزایش سایز داشته باشند، در اصطلاح پزشکی به آن‌ها “هیپرپلازی” گفته می‌شود. بزرگ شدن این سلول‌ها، مجرای ادرار افراد را مسدود کرده و سبب می‌شود که راه خارج شدن ادرار از لوزالمعده و مثانه به طور کامل بسته شود. البته پزشکی امروز تحقیقات متعدد و فراوانی را در مورد تاثیرات چای سبز بر تغییر سایز دادن و بزرگ شدن پروستات انجام داده است.

بر همین اساس این تحقیقات نشان می‌دهند که پلی فنول‌ها که ترکیباتی شیمیایی بوده و به صورت کاملا طبیعی در تمام گیاهان یافت می‌شوند، در چای سبز هم وجود داشته و ماده فعال چای سبز محسوب می‌شوند. پژوهش‌ها و مطالعات بر این موضوع تاکید دارند که پروستات در بدن انسان پلی فنول‌ها را از دیگر بافت‌ها تشخیص داده و آن‌ها را راحت‌تر جذب می‌کند. به همین دلیل است که اگر سلول‌های خوش خیم پروستات شروع به افزایش حجم کرده و بزرگ شوند، با وجود پلی فنول‌ها که در چای سبز به وفور وجود دارند، می‌توان آن‌ها را کنترل کرد.

 

چای سبز و جلوگیری از افزایش حجم پروستات

 

چای دشمن پروستات

 

واقعیت این است که در دهه اخیر مردم جهان نسبت به نوشیدن چای سبز علاقه بسیار زیادی پیدا کرده‌اند. بعد از تحقیقات انجام شده، این موضوع مشخص شد که چای دشمن پروستات است و حالا اگر چایی که استفاده می‌کنید، چای سبز باشد، بهتر و بیشتر می‌تواند تاثیرات خود را بر این بیماری نشان دهد. چای سبز در تمام جهان امروزه دومین نوشیدنی محبوب محسوب می‌شود که حتی توانسته جایگاه قهوه را هم به خود اختصاص دهد.

ترکیبات پلی فنول موجود در چای سبز که البته در تمام غذاهای گیاهی هم دیده می‌شود، در چای سبز بسیار بالا است. جالب است بدانید که پلی فنول‌ها به دلیل خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی که دارند یکی از دشمنان اصلی و سرسخت سرطان محسوب می‌شوند. چای سبز هم به دلیل وجود پلی فنول بسیار زیاد در ترکیبات خود، پرچمدار سلامتی و مبارزه با بیماری‌هایی مانند پروستات است. و به عنوان چای دشمن پروستات معروف شده است.

 

ترکیبات خارق‌العاده چای سبز

 

چای دشمن پروستات

 

در ادامه اجازه بدهید در کنار هم مواد تشکیل دهنده چای سبز را بررسی کنیم تا بیشتر با خواص درمانی این نوشیدنی آشنا شویم.

مواد تشکیل دهنده چای سبز شامل:

  • اسید کلروژنیک
  • اسیدگالیک
  • اسید کافئین
  • و اپیگالوکاتچین است.

بر اساس پژوهش‌ها و مطالعات متعدد و گوناگون آزمایشگاهی و همینطور آزمایش‌های متعددی که بر روی چای سبز انجام شده است، محققین به این نتیجه رسیدند که “پلی فنول اپیگلا کاتچین گالات” تاثیرات بسیارمهمی بر روی مشکلات پروستات دارد. این ماده کمک می‌کند که از بزرگ شدن بیش از اندازه سلول‌ها جلوگیری شده و حتی با خاصیت‌های درمانی خود تلاش دارد که از افزایش یافتن سلول‌های خوش خیم پروستات جلوگیری کرده و آن‌ها را کاهش دهد.

 

همچنین بخوانید: خواص چای ماسالا

 

فواید چای ماسالا در درمان مشکلات پروستات

 

چای دشمن پروستات

 

یکی دیگر از چای‌های رواج پیدا کرده در میان مردم جهان که البته به عنوان چای دشمن پروستات هم شناخته می‌شود، چای ماسالا است. چای ماسالا در اصل ترکیبی از ادویه جات مختلف و متعدد است که هر ادویه با هدفی خاص و برای تامین و تضمین سلامتی بدن ما در این چای استفاده شده است. جالب است بدانید که ادویه‌های موجود در این چای باعث می‌شوند که بدن ما گرم شده و پروسه هضم کردن غذا به راحتی در بدن ما انجام شود.

ضمن اینکه این چای به دلیل غنی بودن از آنتی اکسیدان، از مشکلات پروستات هم جلوگیری می‌کند. بر این اساس افرادی که از التهاب غده پروستات یا مشکل پروستاتیت مزمن رنج می‌برند، می‌توانند روی پلی فنول‌های موجود در چای ماسالا حساب کرده و با نوشیدن این چای، به جنگ با بیماری پروستات بروند. تحقیقات نشان داده است که چای ماسالا سلامتی ۲۵ درصدی در افراد مبتلا به مشکلات پروستات را، تضمین می‌کند. ترکیبات چای ماسالا یعنی دارچین و میخک، در بدن ما انرژی زیادی تولید می‌کنند. این موضوع سبب می‌شود که بدن ما به خوبی با سلول‌های سرطانی مبارزه کند، ضمن اینکه این چای مملو از آنتی اکسیدان فاکتورهای ضد التهابی است که مانع از افزایش سلول‌های پروستات می‌شوند.

 

سرطان پروستات قابل درمان است!

چای دشمن پروستات است اما ما باید یک لایف استایل قوی و غنی که از هر لحاظ چالش‌های جسمی و روحی ما را برطرف می‌کند، انتخاب کنیم. واقعیت این است که فعالیت‌های بدنی مانند ۲۰ دقیقه ورزش کردن در روز یا ۲۰ دقیقه پیاده‌روی کردن، به خوبی می‌تواند نیاز بدن ما به فعالیت جسمی را تامین کند. ضمن اینکه به جای خوردن غذاهای فرآوری شده مانند سوسیس و کالباس، کنسروها و غذاهای چرب و سرخ شده بهتر است از غذاهای بخارپز آب پز، میوه‌جات و سبزیجات در کنار روغن‌های سالم مانند امگا ۳ استفاده کنیم.

 

سوالات متداول

  1. کدام چای می تواند در جلوگیری از سرطان پروستات موثر باشد؟

چای سبز یکی از موثرترین چای‌ها در درمان سرطان پروستات است.

  1. آیا چای سبز می تواند به عنوان دشمن سرطان پروستات تلقی شود؟

بله، این چای با خواص آنتی اکسیدانی که دارد دشمن سرطان پروستات محسوب می‌شود.

  1. آیا برای جلوگیری از سرطان پروستات باید چای را با روش خاصی مصرف کرد؟

خیر، بطور کلی آقایان برای مقابله با بیماری سرطان پروستات می‌توانند در طول روز 3 الی 5 فنجان چای سبز نوش جان کنند.

دیدگاهتان را بنویسید