برای ارسال پیشنهادات و انتقادات خود با شماره واتس آپ 09362020858 ارتباط برقرار کنید.

هر سازمان و مجموعه ای نیاز به یک سامانه ای دارد که بتواند عملکرد های خود را تحلیل و بررسی کند. سامانه انتقادات و پیشنهادات به شما کمک می کند که نظرات مشتریان و کاربران خود را دریافت کنید و بتوانید با مشتریان خود ارتباط مستقیم  داشته باشید و از انتقادات، شکایات و پیشنهادات آن ها بهره مند شوید. پس با ما همراه باشید تا با سامانه انتقادات و پیشنهادات بیشتر آشنا شوید.

 

مقدمه

وقتی یک سازمان یا یک مجموعه را ثبت میکنیم باید بدانیم که نخستین دارایی با ارزش هر کسب و کاری که باعث افزایش بهره وری مجموعه است مشتری‌های آن هستند.یکی از برجسته‌ ترین نظریه ‌پردازان مدیریت در جهان به اسم پیتر دراکر می گفت: “هدف هر کسب و کاری، ایجاد و نگه داشتن مشتری است.”
در دنیای امروز سازمان ها با توجه به کارهای تخصصی، ارتباطات وسیع و پیچیدگی وظایف، برای حفظ کردن مشتریان خود و تحقق اهداف نیازمند استفاده ازسامانه پیشنهادات و انتقادات هستند که به خدمات و ارتباطات آن ها رسیدگی کند.بدون شک این سامانه، دردنیای کنونی یکی از مناسب ترین روش های افزایش بهره وری درمجموعه های مختلف می باشد و به دلیل ثبت نظرات مشتریان و پیگیری مسائل آنان به خوبی می تواند در جهت افزایش رضایت مشتریان و رسیدن به مشتریان وفادار، موثر باشتعریف سامانه پیشنهادات و انتقادات

با توجه به نیاز های روز افزون مجموعه ها، برای تحلیل و بررسی عملکرد ارتباط مستقیم با مشتریان خود نیاز است با نصب و راه اندازی سامانه انتقادات و پیشنهادات یا با نام دیگر سامانه مدیریت شکایت مشتریان، در سریعترین زمان نظرات کاربران دریافت کرد و به آن رسیدگی نمود.آن مجموعه یا سازمان هنگامی که انتقاد و پیشنهادی را از مشتری یا هرذینفع دیگری دریافت کند، می‌تواند فرصت‌های زیادی را برای بهبود درمحصولات، فرآیندها و… در اختیار آن ها قرار بدهد. با استفاده از سامانه انتقادات و پیشنهادات، شما می‌توانید انتقادات و شکایات مشتری را به رضایت او تبدیل کنید.این سامانه، همواره موجب ایجاد ارتباط نزدیک با مخاطبین جهت بهبود ارائه خدمات و محصولات می شود.از طریق این سیستم مشتریان می توانند انتقادات خود را در محیطی کاملا راحت و بدون دخالت نیروی انسانی به صورت آنلاین اعلام نمایند.

نوع کارکرد سامانه پیشنهادات و انتقادات

در این نرم افزار ابتدا کاربر وارد سیستم شده و انتقاد یا پیشنهاد خود را در سامانه ثبت می کند.مدیر سیستم با بررسی پیام های ثبت شده در فرم گردش کار نرم افزار، میتواند در سازمان به بررسی و تحلیل نیاز کاربر بپردازد و نظر نهایی  و تکمیلی را برای کاربر در سامانه به  ثبت  رساند.کاربر با کد رهگیری خود میتواند در سامانه  برای پیگیری درخواست خود  اقدام کند و پاسخ خود را دریافت کند و همچنین به منظور اطلاع‌رسانی و یادآوری به مشتری پیامک یا ایمیل ارسال خواهد شد.
کلیه مخاطبان می‌توانند با ورود به پورتال (و یا حتی بدون ورود در صورت نیاز) اقدام به ثبت شکایت برای سازمان نمایند. پس از ثبت شکایت، نحوه رسیدگی به شکایات ، به صورتی است که نه تنها سازمان بلکه به راحتی از آخرین وضعیت شکایت یا پیشنهاد مطرح شده خود و پاسخ‌های داده شده به ایشان مطلع شود.

سامانه انتقادات و پیشنهادات
سامانه مدیریت شکایت مشتریان (بازخورد مشتری)

این مطلب را از دست ندهید:  مدیریت مشارکتی

اهداف فرآیند سامانه پیشنهادات و انتقادات

  • شناسایی بازخوردهای مشتریان درخصوص کار و گرایش های آنان
  • توسعه توانایی های فردی و ایجاد خلاقیت مخاطبین ازطریق ارج نهادن به پیشنهادها و انتقاد های منطقی آنان
  • افزایش نقش، هویت، رضایت، وفاداری، همبستگی و تعلق در کارمندان یا مشتریان و احساس مسئولیت درحل مسائل
  • مدیریت انتقادات و پیشنهادات ثبت شده و بررسی آن ها
  • ارتقاء کمی وکیفی فعالیت های کارکنان و مشتریان، کاهش هزینه ها، بهبود روندهای عملیاتی
  • دریافت نظرها، پیشنهادها و انتقادها و بررسی آن ها
  • امکان رتبه بندی پیشنهاد دهندگان
  • پیشگیری از وقوع دوباره مشکل با حل ریشه ای آن
  • کاهش صرف زمان برای تیکت های مشابه
  • بررسی انتقادات و پیشنهادات هایی با اولویت بالا در اسرع وقت
  • بهبود مستمر از طریق شناخت مشکلات و راهکارهای ارائه شده برای رفع آن ها

مزایای مدیریت انتقادات و پیشنهادات

  • بهبود خدمات رسانی به مخاطبین
  • شناسایی نقاط ضعف و قوت سازمان
  • افزایش رضایت مخاطبین
  • کمک به افزایش اعتماد مخاطبین به مجموعه
  • کاهش هزینه های ارتباط با مخاطبین
  • ایجاد یک کانال دو طرفه ارتباطی بین مجموعه و مخاطبین
  • کمک به مدیران جهت تصمیم گیری در شرایط خاص
  • کمک به کنترل و نظارت بر عملکرد
  • نظارت سریع، دقیق و روشن بر اهداف و فرآیندهای کاری (شکایات، انتقادات و پیشنهادات)